tiistai 10. kesäkuuta 2014

Kuluttajansuojalaki muuttuu 13.6.

Verkkokauppaa ja puhelinmyyntiä koskevat kuluttajansuojalain säännökset muuttuvat 13. kesäkuuta lähtien.
Alla otteita Euroopan kuluttajakeskuksen Uutiskirjeestä 3/2014, missä kiteytetään muutamia pääkohtia tulevasta muutoksesta:

"Kaupan peruuttamisesta on jatkossa ilmoitettava myyjälle kirjallisesti, jonka jälkeen tavara on palautettava myyjälle viipymättä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun tavara on vastaanotettu." 

Lilla companyyn tehtävistä palautuksista odotamme asiakkaalta ilmoitusta sähköpostilla osoitteeseen info@lillacompany.fi. Moni asiakkaistamme laittaa jo nykyääkin meille ilmoituksen ennen palauttamista, joten tämä muutos ei sinällään ole suuri.

"Merkittävä muutos on se, että ostaja vastaa lain mukaan tavaran palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista."

Lilla companyssa tuotteiden palautus tulee säilymään maksuttomana suurimmassa osassa tuotteista ja tuoteryhmistä, mutta muutamia poikkeuksia on luvassa. Jatkossa Outlet- sekä Muut tuotteet -tuoteryhmien osalta veloitamme palautuksesta aiheutuvat kulut asiakkaalta. Päivitämme tarkat ohjeet asiasta kauppaan 13.6.

Mikäli sinulla on kysyttävää muutoksiin liittyen, voit laittaa meille asiasta sähköpostia info@lillacompany.fi.

Edit. Palautuskuluasiaa muokattu tekstin julkaisemisen jälkeen :)

7 kommenttia:

  1. Hei,
    Mihin perustuu tuo mainitsemasi summa? Kilpailu- ja kuluttajaviraston linjausten mukaan kuluttajan vastuulla on palautuksesta aiheutuvat VÄLITTÖMÄT kustannukset. Jos siis esimerkiksi outlet-paidan lähettäminen takaisin maksaa 1,80 euroa niin miksi veloitat siitä 3,50?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Erittäin hyvä kysymys :) Asia taitaa olla juuri niinkuin kirjoitit, kun tarkistin asian eli korjataan. Kiitos siis, että huomautit asiasta heti.

      Poista
  2. Kiva juttu. :) Aurinkoisia kesäpäiviä sinulle!

    VastaaPoista
  3. Eikö nuo outlet tuotteet ole muutenkin niinkuin ns. käsiisi jääneitä jämiä.? Nyt niitä ei osta ainakaan kukaan ?
    Muutoin toki asia on itselle yhdentekevä. Helsingissä kun nuo vaatteet saa ihan kivijalkakaupastakin :)
    Meri

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Outletissa on toki ns. jämiä, mutta myös kuluvan kauden viimeisiä kappaleita. Kyllä nuo kaikki tuotteet liikkuvat ihan hyvin - tällä hetkellä Outletissa on alle puolet siitä määrästä, mitä siellä oli muutama kuukausi sitten :) Outletin tuotteet ovat -60% eli selvästi alle sisäänostohinnan, joten siksi niiden suhteen ei mielellään lähtisi palautusrumbaan.

      Poista
    2. Meri hyvä, minä olen ainakin tehnyt Lillan outletista ihan mahtavia löytöjä. ;-)

      Poista