keskiviikko 14. tammikuuta 2015

Muutoksia Lilla companyn toimituksiin

Uusi vuosi muutti Itellan nimen takaisin Postiksi ja 9.2.2015 Posti poistaa maksikirjeen henkilöasiakkaiden tuotevalikoimasta. Päätimme Lilla companyssa lopettaa maksikirjeiden käyttämisen Suomessa jo nyt, vaikka yrityksille ko. tuote on tarjolla jatkossakin. Tästä lähtien postitamme pääsääntöisesti siis kaikki ei tavallisena kirjeenä menevät tilaukset postipakettina. Tällä muutoksella pyrimme takaamaan entistä luotettavamman, nopeamman sekä selkeämmän toimituksen tilauksille.

LUOTETTAVUUS
Asiakas saa postipakettiin aina lähetystunnuksen, jolla paketin seuranta on mahdollista.

NOPEUS
Postipaketti on noudettavissa osoitteen mukaisesta postista pääsääntoisesti seuraavana työpäivänä lähettämisestä klo 16 jälkeen.

SELKEYS
Käytämme jatkossa vain 2.luokan kirjeitä sekä postipaketteja eli asiakkaan ei tarvitse miettiä, tuleeko tilaus maksikirjeenä vai kenties pakettina.

Asiakkaalle hinnat pysyvät edelleen samana eli toimituskulut Suomeen ovat 3,50€/tilaus ja yli 100€:n tilaukset tulevat toimituskuluitta.

Mikäli haluat saada tilauksesi toimitettuna Postin pakettiautomaattiin, pyydämme ilmoittamaan tästä tilauksen Lisätietoja tilaukseen liittyen -kentässä. Tässä tapauksessa tarvitsemme myös puhelinnumerosi eli lisää se tilaukselle.

Lilla companyn toimitusehdot löytyvät täältä. Otamme mielellään palautetta vastaan tästä muutoksesta!

P.S. Ulkomaan toimituksiin käytämme edelleen maksikirjeitä tavallisten kirjeiden ohella.

3 kommenttia:

  1. Minä annan tästä muutoksesta risuja :-): jos maksikirje säilyy yrityksille edelleenkin, niin miksi sitä ei voi käyttää? Minulle ei ainakaan ole ollut koskaan epäselvää se, tuleeko tilaus maksina vai pakettina, koska toimitussähköpostissa on ollut mukana lähetystunnus silloin kun on ollut kyseessä paketti. Jos tunnusta ei ole -> kirje tai maksikirje. Luultavasti maksikirje on kuitenkin edullisempi kuin paketti, vai onko paljon eroa? Paineita toimituskulujen kasvattamiseen varmasti alkaa olla jos pakettina lähetettävien määrä lisääntyy. Itselläni postiin pääsy ei ole läheskään joka päivä itsestäänselvyys, joten mielelläni vastaanotan postilaatikkoon mahtuvat lähetykset kotiovelleni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos palautteesta! Suurin syy maksikirjeiden vähentämiseen meillä on se, ettei niiden kulkua voi mitenkään seurata. Moni asiakas kokee tärkeänä sen, että he voivat seurata vaikka 100 euron lähetystä. Teimme itse asiassa jo aikaisemmin sen muutoksen, että lähetimme aina yli 100 euron tilauksen pakettina, vaikka koon puolesta ne olisivat menneet jopa kirjeenä.

      Olen myös kuullut, ettei ole ollenkaan itsestäänselvää, että maksikirjettä yritettäisiin toimittaa asiakkaalle kotiin, vaan osa jakajista jättää suoraan siitä vain ilmoituksen postilaatikkoon. Näin ollen asiakas joutuu joka tapauksessa menemään postiin noutamaan tilausta.

      Mitä tulee hinnoitteluun, niin ei hätää - emme tule nostamaan hintoja asiakkaan suuntaan :) Jossain tapauksessa paketti tulee jopa edullisemmaksi kuin maksikirje, tai ainakin, jos tilaus katoaa matkalla, niin paketin voimme helpommin jäljittää kuin maksikirjeen.

      En tiedä, oliko tästä vastauksesta yhtään apua tai selkiyttikö tämä taustoja tälle muutokselle. On toki selvä, että kaikkia ei tämä muutos miellytä, mutta toivon hartaasti, että suurinta osaa kyllä :)

      Poista
    2. Kiitos Jenni selvennyksestä. Tämä on oikein ymmärrettävää :-)

      Poista